DAF DOS – Der Daf/Dos Staat

Malo stariji poznavatelji avangardne scene 80-ih, Njemačkog pokreta NDW (Neue Deutsche Welle) dobro se sječaju jednog od najistaknutijih bandova proizašlih iz NDW scene, a to su DAF (Deutsche Amerikanische Freundschaft). Njihov je veliki hit "Der Mussolini" bila jedno od najpoznatijih plesnih pjesama sviranih po klubovima ili bolje reči disco klubovima, po Europi, ali i Americi, ponajviše u New Yorku. Danas DAF spadaju u kultna imena elektronske glazbe, dok je njihov utjecaj na novonastalo ozračje techno scene 90-ih, gotovo neosporan. Mnogi su ih kritičari stavljali rame uz rame sa grupom Kraftwerk i nazvali ih očevima EBM-a odnosno minimalističkog electro body zvuka, kojeg su kasnije razradili engleski Nitzer Ebb i belgijski Front 242. Uz DAF su u to vrijeme također bili poznati tzv. elektro minimalisti: SUICIDE, CAN, KLUSTER, FAUST. Krajem 80-ih DAF prestaju sa radom, sve do prošle godine kad je svoj povratak najavio osnivač Daf-a, Gabi Delgado, ali sa novim imenom DAF DOS. Gabi je za album "Der Daf/Dos Staat" okupio poznata imena njemačke techno scene: DJ Tanith, Cosmic Baby, T. Schulte. DAF DOS danas zvuči dosta moderno, no ipak sa jednom dozom onog starog zvuka. Na novom albumu prevladavaju ujednačeni 303 ritmovi na trenutke dobro uklopljeni sa modernim ritmovima, break beat ili drum'n'bass zvukom, ponešto industrial buke i naravno nezaobilazno minimalističko analogno zvukovlje. Na trenutke me neke od pjesama podsječaju na neke od hitova 80-ih: "Da da da" ili "Electrica Salsa", dok su tekstovi i nadalje pisani na njemačkom jeziku, bez nekih poruka, već se kao i glazba odlikuju minimalizmom, npr. neprekidnim ponavljanjem nekih riječi: Was ist das? Das das Daf, Discoteque, Ich bin so gluchlich, Ich unde mein Ringmodulator ili u pjesmi "Internationales leid" najzanimljivije je nekrekidno ponavljanje slova abecede.

Label: TCM/Vision

TCM Website