DEPECHE MODE – Songs of faith and devotion – collectors edition

Songs of faith and devotion je album koji je za Depeche Mode bio velika prekretnica, kako glazbeno (koristili su više živih instrumeneta nego ikada do tada), tako i vizualno, najviše rockerski izgled frontmana Dave Gahana. Nakon Devotional turneje Alan Wilder napušta bend. S njim odlazi i njegov neponovljiv i specifičan pristup produkciji koji se itekako osječao na starijim albumima. Depecehe Mode se u protekle dvije godine aktivniji no ikada, od objavljivanja novog albuma, DVD-a, Best of kompilacije do reizdanja starijih albuma od koji najnovija serija uključuje Some great reward, A broken frame i Songs of faith and devotion. Ono što je specifično kod reizdanja, odnosno collectors edition izdanja, je novo miksani zvuk (5.1), bonus b-strane singlova i remixevi plus DVD koji donosi 30 minutni dokumentarac (1991-94 We were going to live together, record together and it was going to be wonderful) o snimanju albuma i intervjue sa članovima benda i ljudima koju su bili uz bend u vrijeme stvaranja albuma. Songs of faith and devotion bio je značajan odmak od komercijalno uspješnog albuma Violator, a glazbeno se nije toliko oslanjao na čistu sintetičku produkciju iako je oba albuma producirao Flood. Fascinantno je kako je Flood uspio napraviti takva dva albuma. Hitove poput I feel you, Walking in my shoes ili In your room, ne treba posebno isticati. Condemnation je najnetipičniji (gospel) singl u njihovoj karijeri, a još se i danas smatra da je Dave Gahan upravo u toj pjesmi dao svoju najbolju vokalnu izvedbu u karijeri. Na albumu Songs of faith and devotion lomila su se mnoga koplja, no bio je to logičan sljed za bend. Turneja koja je usljedila odmah nakon završetka snimanja albuma bila je jedna od najzahtjevnijih turneja ikada. Čak se neko vrijeme nakon turneje mislilo da se Gahan neće izvući iz pakla droge i da je to njihov posljednji album. Srećom, Depece Mode su ipak na kraju svega izašlu kao pobjednici, snimili su još jedan no.1 album, odradili gotovo dvogodišnju turneju i krenuli dalje. Usljedili su albumi The singles 86>98 s kojim su ponovo krenuli na malu turneju i Ultram, prvi album bez Alana Wildera, no to je već priča za iduću godinu kada će se ostatak njihovih albuma pojaviti u novom sjaju, remasteriranom collectors edition izdanju.