DEPECHE MODE – Black celebration – collectors edition

Teško se oteti dojmu da je od izdanja ovog kultnog albuma prošla već 21 godina. 1986. na top listama dominirali su synth pop bendovi, no Depeche Mode su uvijek pa i tada kršili sva pravila i stvarali povijest moderne glazbe. Black Celebration je bio značajan pomak u zvuku, ali i imidžu benda. Koncepcija benda je postala mnogo ozbiljnija, a prema tematici i samom naslovu albuma dalo se zaključiti da se radi o mračnijem albumu i zvuku kakav su do tada stvarali. Black celebration ostaje do danas najmračnija Depeche Mode ploča, no čini se da Martin Gore nije baš mario za komercijalnost ovog materijala kada je pisao pjesme za Black Celebration, koje tekstualno dokazuju njegovu superiornost spram pop scene sredinom 80-ih do danas. Po prvi puta od početka karijere, svi članovi su konstantno radili i surađivalu u studiju tokom snimanja. Iako ovaj album nema tipičnih pop hitova kakve su radili od 1981. Do 1985., s njega su skinuti danas već kultni singlovi: Stripped, A question of time i A question of lust koji su u godinama koje su usljedile, postali neizostavni materijali na live nastupima. Ne treba izostaviti itekako značajne Fly on the windscreen, Somebody, Black celebration, Here is the house, itd. Komercijalno ovaj album nije baš najbolje prošao 1996., no najodaniji fanovi su ga ipak uspjeli progurati do broja 4 u Velikoj Britaniji. Black Celebration je mračan album, ali zrači nevjerojatnom energijom i kreativnom snagom, stoga i danas nakon 21 godine od objavljivanja, ostaje klasik. Reizdanje kao i reizadnja Depeche Mode albuma iz prošle godine, donosi Dolby digital 5.1 surround zvuk, novi dokumentarac (The songs aren’t good enough, there aren’t any singles and it’ll never get played on the radio) o snimanju albuma i svemu što se događalo u studiju i izvan njega, dodatne pjesme (Shake the disease, , It’s called a heart, Breathing in fumes, …) i 3 live snimke: Black Celebration, A question of time i Stripped, također u Dolby digital 5.1 surroundu. But not tonight se također pojavljuje na ovom izdanju, a radi se o pjesmi koja je bila B strana singla Stripped, no američka etiketa Sire Records je odlučila da upravo ta pjesma bude američki singl umjesto Stripped. I ovaj put su bili u krivu, jer taj singl nije imao veći uspjeh, osim što se pojavio u soundtracku nekog teen filma. Omot albuma je isto tako doživio remastering, a knjižica je obogaćena svim tekstovima pjesama i neizostavnim popratnim tekstom Daniela Millera, vlasnika Mute Records i jednog od producenata albuma. Bio je to njegov posljednji Depeche Mode album na kojem je bio uključen u producentski posao. Mute Records je i ovaj put mislio na sve ljubitelje vinila i objavio ovaj remasterirani album na tom još uvijek popularnom formatu, no bez bonus materijala.

p+c 2007.

2007. Elektronski Zvuk