DEPECHE MODE – Ultra & Exciter (collectors edition)

Mute Records je objavio i posljednja dva u nizu Depeche Mode “collectors edition” albuma. Za kraju su ostavili dva albuma iz novije faze benda, ali itekako značajna izdanja. Ultra je najvjerojatnije jedan od najbitnijih studijskih albuma, jer je značio prekretnicu u njihovoj karijeri i u samom bendu, nakon što je Alan Wilder nakon gotovo 15 godina napustiti bend i nakon što je frontman Dave Gahan skoro prešao na “drugu stranu” zbog overdoziranja. Daniel Miller (Mute Records) je uspio okupiti preostalu trojicu članova kako bi snimili samo nekoliko pjesama i vidjeli kako će se stvari dalje razvijati. Dave Gahan je u prvoj fazi snimanja bio doslovno odsutan duhom i gotovo da je zaboravio pjevati, dok je Martin Gore patio od kreativne blokade pisanja novih pjesama. Za producenta albuma odabran je Tim Simenon, dugogodišnji štovatelj njihove glazbe i prijatelj benda, poznat po svojim producentskim sposobnostima, ali i po svom bendu Bomb The Bass. Nakon velikih problema tokom snimanja, Ultra je ipak bio završen i označio veliki povratak benda na scenu, a usljedili su i hitovi Barrel of a gun, It’s no good, Useless, Home. Ultra možda nije njihov najbolji album u karijeri, ali svakako je najbitniji. Osim remasteriranog zvuka na audio CD-u, bonus DVD kao i sva reizdanja do sada donosi mnoštvo dodataka kao što je dokumentarac Depeche Mode: 1996 - 1998 (Oh well, that’s the end of the band), B-strane singlova: Painkiller, Slowblow, Surrender i Headstar, te live snimke iz Londona: Barrel of a gun, It’s no good i Useless. Nakon objavljivanja albuma usljedila je pauza od četiri godine do novog studijskog albuma Exciter, no bend nije mirovao, jer se u te četiri godine štošta događalo, objavili su kolekciju singlova (86>98) i odradili best of turneju koja je pratila prije spomenuti The singles 86>98. Ponovo su napunili baterije i krenuli u studio, ovaj put sa Mark Bellom kao producentom. Mark Bell kao i Tim Simenon dolazi iz svijeta elektronske glazbe, ali iz potpuno druge podvrste i prvenstveno je poznat po svom bendu LFO koji je kumovao novom valu britanske big beat produkcije, ali i po produkciji Bjork albuma Homogenic (1997.). Exciter je nakon albuma Ultra pun pozitivne energije, ali na trenutke ambijentalan i minimalistički. Prvi singl Dream on, dobar je pokazatelji te kombinacije minimalizma i akustike. Usljedili su singlovi Freelove, I feel loved i Goodnight lovers. Od bonus materijala na reizdanom DVD-u treba spomenuti live audio snimke iz Pariza: The dead of night, The sweetest condition, Dream on, When the body speaks, Breathe, Freelove, a tu si i dodatne studijske snimke Easy tiger (full version), Dirt, Freelove (Flood mix), Zenstation, When the body speaks (acoustic version) i dokumentarac Depeche Mode: 1999 - 2001 (Presenting the intimate and delicate side of Depeche Mode).

p+c 2008.

2008. Elektronski Zvuk