DEPECHE MODE – Exciter

Četiri godine nakon albuma Ultra i tri godine nakon kolekcije singlova 86 - 98, dočekali smo i novi album depecheovaca. Već je prvi singl Dream on najavio da će se na albumu zbivati nešto čudno. Svi oni koji su očekivali svojevrsni nastavak albuma Violator ili Songs of faith and devotion, ostat će pomalo razočarani. Martin, Dave i Andy su okrenuli novu stranicu svoje karijere, posvetili se laganijim pjesmama i produkciji koja više odgovara bendovima koji su na sceni mnogo godina, što Depeche Mode svakako jesu, čak dvadesetak. Depeche Mode se doimaju glazbeno odraslim i čini se da se više ne "pale" na teške industrijske ritmove ili samplove, već to prepuštaju novijim generacijama koje su odrasle na njihovoj glazbi. Atmosfera albuma je dosta smirena: Shine, When the body speaks, Freelove, Goodnight lovers, Comatose. Već nakon prvih taktova uvodne pjesme, a ujedno i singla Dream on, može se zaključiti da je album rađen više-manje za opuštanje uz melankolične pjesme. Nekoliko izleta u malo brže ritmove i žešće aranžmane: The dead of night ili I feel loved, ipak je premalo kad se sjetimo koliko su plesnih ritmova imali stariji albumi, no Martin Gore je odlučio napraviti smireniji album. Jedna od najboljih pjesama na albumu koja ima malo onog starog sjaja je I feel loved, a bit će to ujedno i novi singl. Ostali najavljeni singlovi Shine i Freelove ostaju na 60 BPM-a. Iako sam od producenta Marka Bella očekivao pravi electro zvuk s kojim je "prašio" u najboljim danima LFO-a, očito je da ga je Martin Gore uspješno obuzdao i usmjerio na onaj minimalistički zvuk o kojem je godinama razmišljao. Po prvi puta nakon 15 godina Depeche Mode su opet surađivali sa Garethom Jonesom koji je bio odgovoran za njihove hit singlove kao što su Everything counts, Black celebration, People are people, Blasphemous rumours ili Master and servant. Exciter je još jednom dokazao kako od Depeche Mode treba uvijek očekivati neočekivano. Ovim albumom Martin, Dave i Andy definitivno ulaze u smireniju fazu glazbenog stvaralaštva. Ostaje samo da se pitamo što će nam servirati na novom albumu kojeg ćemo čekati još sigurno tri godine. Ovog ljeta Depeche Mode započinju turneju, a nama najbliži koncert je onaj u Beču, 11. rujna.

Label: Mute/Labels