DEPECHE MODE – Playing the angel

Kao što je prije četiri godine, Exciter podijelio mišljenja fanova, na one koji su zamjerali što je album prelagan i na one koji su ga hvalili. Čini se da će i ovaj put novi album Playing the angel dobiti iste kritike, od strane strastvenih fanova. Da li su Depeche Mode izgubili onu nit vodilju nakon što je Alan Wilder napustio bend poslje Songs of faith and devotion ili su jednostavno krenuli u drugom smjeru, ostaje za raspravu, no jedno je sigurno, Depeche Mode je trenutno jedini veliki bend na sceni koji svakim novim albumom donosi nešto novi, konstantno se razvija i to već 25 godina, dok s druge strane neki drugi "veliki" bendovi uporno godinama recikliraju isti formulu i čini se da stalno objavljuju jedno te isti album. Precious kao najavni singl gotovo da nema dodirnih točaka sa ostatkom zvuka na albumu, koji je za razliku od singla dosta tvrđi i na trenutke eksperimentalan. Producent Ben Hillier (Blur, Elbow, Suede, Pulp, Underworld) kao studijske instrumente koristio je mnoštvo starih analognih syntheva, što je jedan od razloga zašto su mnogi kritičari izjavili da su se Depeche Mode vratili korijenima. Osim što ovim izdanjem slave 25 godina uspješne karijere, na novom materijalu po prvi puta u karijeri Dave Gahan odrađuje tri autorske pjesme (Suffer well, I want it all, Nothing impossible), što je inače uvijek bilo rezervirano za Martina Gorea. Daveu je to pošlo za rukom, jer je Suffer well jedna od pjesama koja ima potencijal singla. Iako mnogi fanovi već godinama očekuju novi Violator, očito je da se to neće dogoditi. Dave, Martin i Andy su ipak ostarili i nije za očekivati da će napraviti dance ploču. To su ipak prepustili mlađim autorima koji su se upustili u remixiranje njihovih singlova. Nažalost, Playing the angel nije instant hit ploča, pa će nakon prvog preslušavanja biti teško odrediti u kojem smjeru će se kretati odabir singlova. Depeche Mode su sve zreliji i zreliji, ali ipak vrijeme inovativnosti je očigledno iza njih. Osim regularne verzije CD-a, svakako je zanimljiva ona limitirana koja je objavljena u SACD formatu i donosi bonus DVD u 5.1 stereo zvuku, video spot singla Precious, video spot akustične verzije pjesme Clean, foto galeriju i dokumentarac o snimanju albuma.

p+c 2005.

2005. Elektronski Zvuk