XPQ-21 FEAT. JEYENNE – Destroy to create

Nakon mnoštva single izdanja i pojavljivanja na techno i sličnim kompilacijam, JEYENNE konačno izdaje svoj prvi studijski album. Šire mase mogle su zapaziti jednu njihovu stvar na pretposljednjoj Mayday kompilaciji, dok je najzapaženiji single bio "Darkness" izdan 1995. godine za nakladničku kuću EastWest. Na tom maxi izdanju nalazila su se dva remixa koje su radili Front 242, pa su Jeyenne bili dobro prihvačeni od ljubitelja nezavisne elektronske glazbe. No nakon tih nekoliko zapaženih izdanja Jeyenne osnivaju svoju nakladničku kuću nazvanu Fourbiddentones Recordings kako bi cijeli stvaralački proces imali konačno u svojim rukama. Prvo izdanje za Fourbiddentones Recordings bio je 12" vinil "A Gothic Novel". Iz samog naziva vidljiv je neosporan utjecaj ebm i wave scene i bandova poput: Front 242, Depeche Mode, Nitzer Ebb, Skinny Puppy, Siouxie and the Banshees, ... i prije svega avangardnim stilovima 80-ih: ebm i acid-house. Jeyenne uspješno spajaju prepoznatljiv underground electro zvuk 80-ih sa današnjim modernim techno kretanjima. Album "Destroy to create" odlikuje se čvrstim kompjuterskim ritmovima, industrial elementima i modernim technoidnim zvukovima i savršeno će se uklopiti u klupsku scenu. Za razliku od ostalih techno autora, Jeyenne u svojim pjesmama koriste vokale što ih više svrstava u electro ili neku vrstu moderne cyber industrial produkcije. Ono što pomalo zbunjuje je ime projekta XPQ-21 Feat. Jeyenne. Prvobitno naziv je bio The Jeyenne, da bi se danas promjenio u XPQ-21 Feat. Jeyenne. Jeyenne je od samog početka bio žensko - muški duo: Nicque i Stefano. Jedna od njihovih prvih pjesama s početka 90-ih zvala se XPQ-21, pa je taj naziv sada stavljen u novo ime projekta. Izvrsna producentica Nicque, svoj je zanat "pekla" na mnogim techno paryjima s kraja 80-ih i početka 90-ih, kao DJ, no danas je uspjela postati jedna od najistaknutijih žena-producentica, europske techno ili bolje rečeno electro scene. O kvaliteti Jeyene dovoljno govori da su 1995. godine nastupali kao predgrupa na njemačkoj turnejama grupe Prodigy i Mobyja i 1997. na velikom techno spektaklu Mayday, uz još mnoštvo klupskih nastupa. "Destroy to create" je za mene jedan visoko inteligentan i odlično isproduciran album i bez sumnje izdanje mjeseca, prepun odličnih plesnih, ali i ambijentalnih tema, od kojih bi kao osobne favorite izdvojio: A Gothic Novel, Dancing Queen, Monster, Ad Infinitum i ponajviše Pornography (FuckU) kao jednu od najboljih i produkcijski najinteresantnijih pjesama koje sam imao prilike slušati u posljednjih nekoliko mjeseci. Žao mi je samo što je uvrštena na B. stranu singlea "A Gothic Novel". Mislim da zaslužuje puno više.

Label: Fourbiddentones

Jeyenne Website