KRAFTWERK – Tour De France Soundtracks

Već dvije godine u javnosti su se pojavljivale nepotvrđene informacije kako Kraftwerk snimaju novi album, no tek je ove godine Ralf Hutter to službeno potvrdio. No ipak smo bili uskračeni za informaciju kada će se taj album pojaviti na tržištu. Iznenada je početkom ljeta najavljeno izdavanja singla Tour de France 2003. no i dalje nije bilo informacija o albumu. Kao grom iz vedra neba pojavila se informacija da su Kraftwerk snimili novi album i da će se zvati Tour de France soundtracks. 17 punih godina je prošlo otkako su Kraftwerk snimili svoj posljednji album, ako ne računamo singl Expo 2000. Njihov posljednji studijski album Electric Cafe objavljen je 1986., a originalna verzija Tour de France tri godine prije. Ove su godine Ralf Hutter i Florian Schnider očigledno odlučili obilježiti 20 godina otkako je objavljen njihov poznati hit singl. Nove generacije zaljubljenika u elektronsku glazbu, stasale na techno pokretu 90-ih, zasigurno su očekivali nešto novo, no svi stariji Kraftwerk fanovi znali su da mogu očekivati stopostotni Kraftwerk zvuk i ništa više, ali ni manje. I imali su pravo. Kraftwerk su prije gotovo 30 godina izmislili toplu vodu, odnosno moderni pristup elektronskoj glazbi, a i tada su bili daleko ispred svog vremena. Iz originalne postave ostali su samo Ralf Hutter i Florian Schnider, posljednih godina potpomognuti Henningom Schmitzom i Fritzom Hilpertom, dok se Wolfgang Flur i Karl Bartos bave solo projektima. Upravo Karl Bartos početkom rujna objavljuje svoj solo album Communication, a poznat je po svojem projektu Elektric Music te suradnji sa Electronic i OMD. Tour de France Soundtracks izvrstan je koncepcijski album, pun detaljne, ali minimalističke produkcije. Kritika ima svakakvih, no struka se složila, ovo je izvrstan album i Kraftwerk se vratio u sam vrh elektronske glazbe gdje mu je i mjesto. Kad malo bolje razmislim, oni su ipak svih ovih godina i bilu u samom vrhu. Hoće li još biti Kraftwerk albuma, teško je reći. Ralf Hutter i Florian Schnider već imaju 60 godina i ako nastave snimati ovim tempom, teško da ćemo u idućih 17 godina dočekati novi album.

p+c 2003.
Label: Kling Klang / EMI

Kraftwerk Website