NINE INCH NAILS – The Fragile

Pet godina je trebalo gospodinu Trent Reznoru da napravi novi album. Pet godina čekanja na album koji je trebao po mišljenju medija i kritike biti jedan od najznačajnijih albuma 90-ih odnosno najznačajnijih albuma s kraja ovog stoljeća. Do kraja stoljeća ipak će biti još dobrih i boljih albuma, jer smo izgleda zaboravili da novo stoljeće počinje 2001. godine. Pet godina je Trent producirao album koji se gotovo nije pomakao sa one točke gdje su albumi Broken (1992) i The Downward Spiral (1994) stali. Novi album The Fragile rastegnut je na dva cd-a sa ukupno 23 pjesme. Što je previše je ipak previše. Iako se mislilo da novog NIN materijala neće nikada biti, jer je posljednih godina Trent Reznor imao problema sa samim sobom, od depresivnih stanja, pa do ovisnosti o drogama. Izgleda da je ipak ponovo stao na noge i odlučio nas počastiti sa još jednim albumom koji smo svi tako nestrpljivo čekali. The Fragile je album pun tekstova o depresiji, samoći, srdžbi i sličnim temama. No ipak sve su te teme bile i do sada zastupljene na njegovim izdanjima. Stoga i u pogledu tekstova ništa novo. Novo je jedino što je Trent sa ovim albumom već u prvih nekoliko tjedana prodaje zaradio više nego na starijim albumima. The Fragile je tipičan američki rock-industrial album koji je kvalitetniji od mnoštva američkih industrial grupa ili Nine Inch Nails klonova, ali to ipak nije dosta da bi ovaj album dobio epitet najboljeg albuma 90-ih. Ne mogu reći da je to loš album, naprotiv, album je po svojoj koncepciji izvrsno razrađen i odlično produciran, ali sam od novog materijala ipak više očekivao. Možda sam nostalgičar, ali njegov prvi album Preety Hate Machine i nadalje za mene ostaje ono najbolje što je Trent ikada napravio. No izuzeci su svakako neki od singlova sa kasnijih izdanja, kao što je pjesma Closer ili remiksirani album Fixed. Produkcijiski također treba pohvaliti Trentovu produkciju na albumu Antichrist Superstar, američkog teen idola Marylin Mansona. The Fragile je dosta smireniji i emotivniji album od posljednjeg The Downward Spiral. Ima nešto više elektronske produkcije koja je najviše naglašena na drugom cd-u. Dok je prvi cd više gitarski obojen, onaj drugi predstavlja elektronsku fazu koja na trenutke podsjeća na najsvjetlije točke albuma Preety Hate Machine. Sa albuma The Fragile su skinuta dva singla: The day the world went away i We're in this together, koji u najboljem svjetlu predstavljaju ono što donosi ostatak novog materijala. Velika medijska pokrivenost i zastupljenost pripomogla je Trent Reznoru da u posljednjih nekoliko godina izraste u jednog od najpopularnijih američkih rock autora. Bez obzira što o njemu ili o njegovoj glazbi mislili, Trent je jedan od najkarizmatičnijih američkih glazbenika današnjice, a novi album će bez sumnje biti ove godine visoko uvršten na svijetskim top listama.

Label: Nothing/Universal

Nine Inch Nails Website