GARY NUMAN – Jagged

Gary Numan slovi kao jedan od najznačajnjih pionira elektronske glazbe. Karijeru je započeo davne 1977. kao punker u bendu Meanstreet, ali je ubrzo izbačen jer su ostali članovi benda bili ljubomorni na njegovu kreativnost. Ubrzo nakon toga osniva band Tubeway Army koji u početku zvuči punkerski, da bi se nakon nekoliko singlova odlučili za Mini Moog i sintetički zvuk. Ostalo je kako kažu povijest. Neki od ranijih hitova danas se smatraju klasicima "pop" produkcije, npr: Cars, Down in the park, We are glass ili Are friends electric? Oduvijek je imao smisla za melodiju i dobro je prolazio na top listama u rodnoj Velikoj Britaniji ali i Americi. No njegov posljedni top 10 hit na službenom chart-u u Velikoj Britaniji bio je Warriors iz 1983., naslovna skladba s istoimenog albuma. Iako se krajem 80-ih i početkom 90-im glazbeno pomalo izgubio, nakon isteka ugovora svu svoju kreativnost usmjerio je na vlastitu etiketu Numa Recordings. No ipak se vratio na pravi put 1994. godine albumom Sacrifice, da bi niz dobrih izdanja nastavio sa Exile 1997. i Pure iz 2000. Mnogi su bendovi (Hole, The Foo Fighters, Smashing Pumpkins, Marilyn Manson) odali priznanje ovom iznimnog glazbeniku, tako što su obradili neke od njegovih pjesama. Čak i Trent Reznor (Nine Inch Nails) spominje Numana kao jednog od presudnih ljudi koji su imali veliki utjecan na njegov glazbeni put. Dugoočekivani novi album Jagged objavljen je za Mortal Records i licenciran kultnoj etiketi Cooking Vinyl. Svi Numanovi fanovi bit će itekako zadovoljni novim materijalom iako na njemu ima više žive svirke (gitare, bibnjevi) nego što bi se možda očekivalo. Naravno da je elektronika u prvom planu, no s druge strane Jagged bi se mogao opisati kao moderni elektro rock album (uz utjecaje nu-metala) i lagana prekretnica u karijeri pionira electro i industrial zvuka. Upravo zbog implementiranja agresivnijih gitara, ovaj album bi se mogao svidjeti i mlađoj publici koja više preferira gitarski zvuk.

Label: Mortal Rec.

Gary Numan Website